Vetten eten om vetten te verbranden

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Ooit zijn we een beetje bang gemaakt voor vetten. En bij bepaalde vetten is dat ook wel terecht maar dat mag niet betekenen dat je alle vetten moet verbannen. Ik zie in de praktijk heel vaak dat mijn klanten te kort goede vetten eten en daardoor problemen krijgen met hormonen, verzadiging, verbranding en energie. Vet is een mooie brandstof die we echt nodig hebben en waar we lang op kunnen teren.

Slecht vetten kun je beter vermijden, ze kunnen zorgen voor nare verstoringen in het lichaam en zetten vooral ontstekingen aan. Denk aan gebakken en bewerkte vetten in chips, zoutjes, koek, gebak en heel veel bewerkte voeding in de supermarkt bevat de verkeerde vormen van vet.

Tip
Kies bij iedere maaltijd voor een gezond soort vet. De volgende vetten van de natuur zijn prima; avocado’s, lijnzaad, lijnzaadolie, chiazaad, kokos, kokosolie, ongezouten/ ongebrande noten en vette visjes zoals zalm, haring en makreel.
Doe bijvoorbeeld door je smoothie een schep lijnzaad, beetje kokos en een handje noten, door de salade wat vette vis of een halve avocado en over je groenten een scheutje olijfolie om voldoende vetten binnen te krijgen 💚

Meer berichten

Wat moet ik nu weer eten?

Vooral als je een nieuwe eetpatroon aangaat en je leefstijl om gaat gooien is het wel eens lastig om te bedenken wat

Altijd maar moe

Heb jij bij het opstaan al het idee dat je de dag moeizaam door gaat komen en voel jij je vaak moe?

Voeding en gedrag

Je verwacht het misschien niet zo snel maar de voeding die je eet kan heel veel invloed hebben op hoe jij je